دولت مردم

تلاش دولت در جهت ارتباط با مردم ، تلاش فوق العاده ی کاری که خوشبختانه در دولت مشاهده می شود؛این ها چیزهای خوبی است.***** دعوت به عدالت ، ساده زیستی ، دور بودن مسئولان از تجمل ؛ این ها خیلی چیزهای مهمی است . ***** در سال هایی که دولت نهم و دولت دهم بر سر کار بودند تا امروز گفتمان انقلاب و ارزش های انقلاب و چیزهایی که امام به آن توصیه می کردند و ما آن ها را از انقلاب آموختیم ، خوشبختانه کاملا برجسته شده :ساده زیستی مسئولان ، استکبارستیزی ، افتخار به انقلابیگری . ***** در جمع بندی نقاط قوت و نقاط ضعف ، ترجیح را به نقاط قوت می دهیم. ***** در طول این چند سال در کشور کارهای وسیع عمرانی انجام گرفته به خصوص در مناطق دوردست ، در بخش های مختلف ؛ این ها واقعا کارهای مهمی است . ***** این پیشرفت هایی که در این چند سال در زمینه ی علم و فناوری صورت گرفته ، خیلی قابل توجه است .سخنان رهبر معظم انقلاب در سال پایانی ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد
کلمات کلیدی

چرا «مجمع عقلا»، منحرف خوانده نشد؟!

شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۲۷ ب.ظ
  
اصولاً انقلاب را کسانی باید اداره کنند که در شکل گیری و تدوام آن دخیل بوده و در « سلسله ی موی » آن چنگی داشته و فارغ و بی خبر از اهداف و آنچه که بر‌آن گذشته نباشند.
طبیعتاً کسانی که نه درد و رنج مبارزان را چشیده اند و نه دغدغه ی تداوم آنرا داشته اند و طعم جنگ و آوارگی و زخم ها و اسارت های آنرا ندیده اند ، عمق دشمنی استکبار را نفهمیده و صلاحیّت های لازم برای اداره ی نظام این انقلاب و کشور را نخواهند داشت .
و چه بسا کسانیکه در بحبوحه ی جنگ و محاصره ی تنگاتنگ کشور به بلاد غرب رفته و افکار ایشان را به عنوان تنها کلید کارگشای مشکلات کشور به سوغات آورده اند ، کمتر به شرارت های نهفته در پشت لبخند موذیانه مستکبران توجه دارند.
طبیعی است کسانی که از چنان انگیزه ای برخوردار نیستند که در صف اول مبارزان و انقلابیون قرار گیرند ، انقلاب ونظام اسلامی را چون دیگر نظام ها و دولت های جهان محدود در چارچوب های مادی تلقی کرده و مناسبات حاکم بر آن را با عقل ضعیف بشری مقایسه کرده و خود را با سران طاغوت می سنجند و حکومت بدون کاخ و تبختر را باور ندارند .
 و در مرام سیاسیشان برای از میدان خارج کردن حریف حتّی حاضرند دروغ و افترا بزنند ، چنانچه در آستانه انتخابات 88 در تفریغ بودجه سال 85 ،‌ گزارش دروغ عدم واریز یک میلیارد دلار فروش نفت به خزانه توسط « دیوان محاسبات» در صحن علنی مجلس را خواندند تا خوراک تخریب «دکتر احمدی نژاد» توسط نامزدهای فتنه فراهم شود وبعد که بی اساس بودن آن مشخص شد ،‌ گزارش معلوم شدن محل خرج این مبلغ اجازه قرائت در مجلس نیافت!
در تاریخ انقلاب اسلامی جریانی که خود را « مجمع عقلا» نامیدند در حاشیه جنگ و نبرد بی امان انقلابیون اصیل و حماسه آفرینی بی نظیر ملّت بزرگ ایران به دنبال تنزّل صحنه ی عظیم جهادی کشور به  معاملات دنیای کوچک سیاستمداران بودند.
داستان این گروه که رئیس جمهور دوره یازدهم بانی و موسس ایشان می باشد خود گواه قطب بندی جدی بین نیروهای درون نظام بوده است .
آقای « حسن روحانی » درباره این جمع حدود یک سال قبل در مصاحبه ای با « ماهنامه نسیم بیداری » می گوید :
« ما از مجلس دوم تا پنجم، جمعی با عنوان «عقلای مجلس» داشتیم. تعداد اعضا حدود سی و چند نفر بود. اما خیلی خطی و جناحی نبود و هر دو جناح در آن عضو بودند. ما می‌گفتیم هر کس صاحب نظر، فکر و اندیشه، سابقه و آشنایی با مسائل است و تأثیر دارد، عضو آن جمع باشد. ابتدا هم در مجلس دوم به دلیل بررسی موضوع جنگ این جمع تشکیل  شد . »
اگر بخواهید درباره این جمع بیشتر آگاه شوید حکایت آقای « اکبر رفسنجانی » - از جمله کسانی که آقای روحانی را داخل نظام آورده است - خواندنی است :
« مسئله بعدی امام بود که لحظه ای اجازه نمی‌داد درباره ختم جنگ بحث کنیم . در مجلس هم عده ای بودند به نام «‌مجمع عقلا» و آقای روحانی - که برای پایان دادن جنگ فعالیت می‌کردند - که امام آنها را سر جایشان نشاند. »
(اکبر هاشمی رفسنجانی . «پایان دفاع ، آغاز بازسازی» ص 188)
« محسن رضایی » فرمانده وقت سپاه نیز در این باره می گوید :
« چند وقت پیش، یک جلسه ای به اسم عقلا در مجلس محترم شورای اسلامی تشکیل شد و در این جلسه آمدند و نظر خود، بحثهایی را مطرح کردند... خوف این می‌رفت که این بحث‌ها به خارج مجلس سرایت بکند و نتیجتاً باعث بشود که به جنگ لطمه وارد بشود. امام به محض این که این جلسه را فهمیده بود، دستور داده بود به آقای هاشمی که این چیست و چه کسی این جلسات را تشکیل می‌دهد؟ هر کس این جلسات را تشکیل می‌دهد، بگویید این جلسات را منحل کنند و این حرف‌ها را نزنند.»
جناب حسن روحانی با اعتماد به نفس ویژه ی خود همواره از آن مجمع عقلا به شیرینی یاد می کند و در مناسبت های مختلف راهکار برون رفت از چالش های کشور برای تحقق حقوق هسته ای را همان راهکار مجمع مزبور می داند !
به راستی چرا قدر قُدرتانی که در سال های پایانی دولت دهم ، آقای « مشائی » و سرانجام «‌دکتر احمدی نژاد » و تمام یارانش را متهم به انحراف کردند ، گیرنده هایشان نسبت به این اهانت به مقام ولایت و انحراف آشکارحساس نشده ؟!‌ و چرا سال ها « مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام » که اتاق فکر بخشی از نظام است تحت سیطره ایشان بوده ؟!
آیا دکتر احمدی نژاد و مهندس مشائی چنین جریانی برای به چالش کشیدن فرامین رهبری راه انداختند  ؟! پس چرا ایشان به گناه نکرده مؤاخذه شدند و اجازه راه یابی به انتخابات پیدا نکردند ولی وابستگان به مجمع مزبور با ریش سفیدی به میدان انتخابات راه یافتند ؟!
چرا مجمع به اصطلاح عقلائی که تدابیر امام خمینی را احساسی و به دور از تدبیر می دانستند امروز با افتخار سینه سپر کرده از تدبیر و امید سخن می گویند ؟!
البته اکنون شخصیّت حقوقی آقای روحانی مادامی که برخوردار از تنفیذ رهبری هستند به عنوان رئیس جمهور مورد احترام و کمک به ایشان وظیفه همگان می باشد ولی روی سخن ما به شخصیت حقیقی ایشان است که در برهه ای خط تقابل با فرامین ولی امر دنبال می کردند و با وجود اینکه حضرت امام در سال 64 برچیده شدن آنرا به آقای رفسنجانی تذکر دادند ایشان تا سال 65 به فعالیّت خود ادامه داد که منجر به گزارش فرمانده سپاه و نهیب مجدد حضرت امام شد.
مجمع عقلا که زایشگاه « اعتدالیون » می باشد به چه مجوز شرعی و حتّی مجوز عقلی خود را مجاز به چالش کشاندن نظر ولائی امام خمینی و مسئله حساس جنگ می دانستند ؟!
وقتی رویکرد جهادی امام خمینی و رزمندگان افراط تلقی شود آیا اتهام تندروی به دولت عدالت امری بدیهی نیست ؟!
و آیا تکرار این گستاخی به ساحت ولایت در زمان زعامت حضرت امام خامنه ای قابل تکرار نیست ؟!
چنانچه رأس ایشان وقتی چند سال پیش از «‌ پایان انقلابی گری و شعاردادن » گفت مورد نقد جدّی رهبری قرار گرفت .
 چرا عمار پندارها و حزب اللهی نمایان با متهم کردن یاران صادق ولایت و دولتمردان دکتر احمدی نژاد فرش قرمز برای این جریان انداختند ؟!
البته رویکرد این جریان در گفتگوهای هسته ای دولت خاتمی که به تعطیلی غنی سازی و عقب افتادگی مزمن ما انجامید ترجمان واضحی از « اعتدال » و « تدبیر و امید » است . ناگفته نماند ، قصد ما از این سخنان حذف هیچ جریانی از درون نظام نیست بلکه سؤال ما از این جهت است که چرا با این دومقوله برخورد تبعیض‌آمیز شده است و در برابر گناه نکرده ی جریان موهوم انحرافی چنین حذف بی امانی صورت گرفت و برخورد شد ولی به مجمع به اصطلاح عقلا فرصت های زیادی داده شد که حتّی از فتنه گران حمایت کنند و در مراکز تصمیم ساز باشند ؟!!!
و چه زیبا بهشتی انقلابمان ریشه ی این کج سلیقگی ها را  بیان فرمود :
« عاشق شوید . برادرها، خواهرها ، عاشق شوید. زندگی به عشق است.عقل به آدم زندگی نمی دهد.عقل به آدم حساب می ده که چه جور بهتر بخوره،چه جور بهتر بخوابه،چه جور بهتر پلاسیده بشه،چه جور بهتر دل مرده باشد.عشق است که در درون انسان آتش زندگی،شعله زندگی برمی فروزاند. »
آری ! عیب اساسی این است که هنوز نفهمیده اند انقلاب را عاشقانه می توان پیش برد و عقلی که جیفه شدن به ما می‌ آمورد و مسئولین ما را از مردمی بودن به کاخ نشنینی می کشاند به درد تداوم این انقلاب عاشقان نمی خورد :
بیا ای شیخ و از خم خانه ما
شرابی خور که در کوثر نباشد.
بشوی اوراق اگر هم درس مائی
که علم عشق در دفتر نباشد .
        

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۱۶
عمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی